RCO : Investigating Social and Technological Constraints through Interactive Dance
https://youtu.be/tlG37FE6-iE
We describe the research led by the performance Radical Choreographic Object (RCO). RCO is a participatory performance where the audience members respond to instructions and interactions sent to their mobile phones as well as invitations to dance from the performers.
The performance provides an experimental ground where we question how humans participate to the dance and how they relate to their mobile technologies.
Through observations and conversations with participants during several showings, we show that the participants progressed from obeying and feeling hostage of the interactions to re-interpreting and re-appropriating them. We then discuss these findings in the light of the norms and constraints that are imposed by social behaviours and by the abundance of mobile technologies. We also reflect on the alternatives that emerge where people break free from those norms, embrace eccentricity and dare to dance.
パフォーマンス「Radical Choreographic Object(RCO)」が導いた研究について説明します。
RCOは、観客が携帯電話に送られてくる指示やインタラクションに反応したり、パフォーマーからダンスの誘いを受けたりする参加型のパフォーマンスです。
このパフォーマンスは、人間がどのようにダンスに参加し、モバイルテクノロジーとどのように関わっているのかを問う実験的な場となっています。
数回の公演中に参加者を観察し、会話することで、参加者はインタラクションに従うことや人質のように感じることから、インタラクションを再解釈し、再利用するようになることがわかりました。
次に、これらの発見を、社会的行動や豊富なモバイル技術によって課せられた規範や制約に照らし合わせて議論します。
また、人々がこれらの規範から解放され、奇抜さを受け入れ、あえてダンスをすることで生まれる選択肢についても考察します。
ラディカル・コレオグラフィック・オブジェクト(RCO)と呼ばれるインタラクティブで参加型のダンス・パフォーマンスに関するより最近の研究では,観客はスマートフォンに送られるパフォーマーからの指示や招待に応答することでダンス・パフォーマンスに参加する